Handelsbetingelser

Betaling

Fysiske butik modtager kun betaling med MobilePay og kontant. Alle beløb er i DKK. Danske kroner og er inkl. moms.

Online:

Klinik Preen modtager betaling med MobilePay. Alle beløb er i DKK. Danske kroner og er inkl. moms. Prisen på betalingstidspunktet er gældende, dog tages der forbehold for at indtastningsfejl. Fragt- og leveringsomkostninger oplyses inden dit køb.

Hvis du vælger en direkte betalingsgateway til at fuldføre dit køb, benytter vores betalingsgateway fra en tredjepart muligvis dine kreditkortoplysninger. Som hovedregel vil de tredjepartudbydere, som vi benytter, kun indsamle, bruge og offentliggøre dine oplysninger i den udstrækning, det er nødvendigt for at kunne levere de tjenester, som de yder os. Visse tredjepartstjenesteudbydere som f.eks. betalingsgateways og andre der behandler betalingstransaktioner har deres egne fortrolighedspolitikker i forhold til de oplysninger, som vi skal levere til dem i forbindelse med dine købsrelaterede transaktioner. I forbindelse med disse udbydere anbefaler vi, at du læser deres fortrolighedspolitikker, så du kan forstå, hvordan dine personlige oplysninger håndteres af disse udbydere. Vær opmærksom på, at visse udbydere kan være placeret i eller have faciliteter, der ligger inden for en anden jurisdiktion end enten dig eller os. Så hvis du vælger at fortsætte med en transaktion, der involverer tjenester fra en tredjepartstjenesteudbyder, kan dine oplysninger blive underlagt lovene i den eller de pågældende jurisdiktioner, hvor tjenesteudbyderen eller dens faciliteter er placeret. Når du forlader vores butiks websted eller omdirigeres til et tredjepartswebsted eller en tredjepartsapplikation, er du ikke længere underlagt denne Fortrolighedspolitik eller vores websteds Aftalevilkår.

Klinik Preen bruger en godkendt betalingsserver, der krypterer alle dine kortoplysninger med SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at det kun er PBS der kan læse dem. Hverken Klinik Preen eller andre vil have muligheden for at læse disse data.

Levering

Klinik Preen sender kun til adresser i Danmark.

Det er muligt at afhente din bestilling i klinikken i dens åbningstid, hvis dette vælges når ordren bestilles. Du vil blive oplyst hvornår din pakke er klar til afhentning pr. mail eller sms, dette vil typisk være mellem 2-5 hverdage. Klinik Preen pakker og afsender varer alle hverdage, undtagen helligdage og hvis butikken ellers har lukket. Bestillinger modtaget inden kl. 14 ekspederes så vildt muligt samme dag.

Alle forsendelser pålægges fragt. Ordre over 800kr. sendes fragtfrit.

Det er kunden der bærer ansvar for, at Klinik Preen altid er oplyst omkring korrekt leveringsadresse. Såfremt forsendelsen, pga. forhold på kundens side, ikke kan leveres og heller ikke kan hentes i evt. henlæggelsesperiode, kan Klinik Preen kræve betaling for evt. omkostninger til returhåndtering og/eller eftersendelse. 

Som udgangspunkt vil en vare der ikke er på lager, ikke kunne blive tilføjet til din kurv. Skulle det alligevel ske og du betaler og gennemføre din ordre med et produkt der ikke vil kunne nå at komme på lager hos os inden aftalt afsendelse af din ordre, vil du blive kontaktet og din ordre vil blive sendt afsted som normalt og det gældende produkt vil blive returneret. Overstiger pågældende produkts pris 300kr vil du få muligheden for at det kan blive sent til dig hurtigst muligt og fragtfrit i stedet for at det returneres. 

Fragt

Det koster et beløb at få din vare tilsendt. Fragten afhænger af vægten og størelsen af forsendelsen. Klinik Preen står ikke til ansvar for levering eller leveringstid. Den typiske leveringstid er 2-5 hverdage. 

Hvis Klinik Preen modtager bestilte varer retur på grund af forkerte, mangelfulde oplysninger om leveringsadressen eller hvis du ikke er hjemme til at tage imod din ordre, må du afholde leveringsomkostningerne til genfremsendelsen af varen.  

Reklamationsret

Kunden skal kontrollere varende så snart de modtages på leveringsadressen. Eventuelle fejl eller mangler ved levering fra Klinik Preen, skal meldes til Klinik Preen straks og senest 5 dage efter modtagelsen. Det er kundens pligt at angive og fremvise hvordan fejlen eller manglen ytrer sig. Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation.

Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert betjening af produktet / ydelsen.

Klinik Preen vil dække returneringsomkostninger i et rimeligt omfang.

Varer der ikke kan returneres:

Gavekort

Ved returnering

Ved returnering rettes der henvendelse til Klinik Preen før du returnerer en vare. Der modtages ikke pakker sendt på efterkrav.

Rettes henvendelse til og reklamationer sendes til:

Klinik Preen
Skomagergade 8, 2th
4000 Roskilde

Klinik Preen anbefaler, at du får en kvittering og et pakke-id for returpakken fra leveringstjenesten, da det gør det lettere at følge returforsendelsen, hvis der er behov for det. Du modtager en tilbagebetaling fra Klinik Preen, hvis varen kan returneres. Vi garantere ikke, at vi modtager returforsendelsen. Derfor anbefaler vi at du vurdere om din returvarer skal sendes som pakke så den kan spores.

Returnering af udsalgs varer:

Udsalgsvarer kan ikke returneres.

Ombytning af produkt:

Vi bytter kun varer, hvis de er fejlbehæftede eller ødelagte, før kunden har modtaget dem. Hvis du vil bytte varen til den samme vare, skal du sende en mail til os på shop@klinik-preen.dk.

Fragt omkostninger i tilfælde af ombytning, skal kunden selv afholde.

Refusion

Hvis der er aftalt refusion, så bedes I sende jeres bankoplysninger, så vi kan overføre det aftalte beløb. Med mindre der er tale om reklamation af et produkt tages varer ikke retur som udgangspunkt. Hvis en sådan aftale skulle kunne laves skal produktet returneres i salgsbar stand, original emballage og pakkes forsvarligt.

Fortrydelsesret

Der gives 14 dages fuld returret på varer købt i vores Webshop. Perioden regnes fra den dag, hvor du modtager ordren. Returneringsomkostninger skal du selv afholde.

Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 efter ordren er leveret og fra fortrydelsen skal I senest 14 dage efter returnere forsendelsen. Meddelelsen skal gives pr. mail på kontakt@klinik-preen.dk. I meddelelsen skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. 

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Kosmetiske produkter som cremer, olie, sæber, makeup og lignende skal være i original emballage, uåbnet og/eller uden brudt forsegling, da produktet ellers vil betegnes som “forurenet” og derfor ikke kan sælges videre.

Hvis varen er benyttet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Tilbagebetaling

Så snart vi har modtaget og gennemgået din returvare, sender vi en mail om, at vi har modtaget returvaren. Vi informerer også om, hvorvidt returvaren godkendes eller afvises.

Hvis den godkendes, behandles din tilbagebetaling, og pengene sættes ind på dit betalingskort eller tilbagebetales via den oprindelige betalingsmetode inden for et bestemt antal dage.

Offentliggørelse

Vi offentliggør muligvis dine personlige oplysninger, hvis det kræves af den gældende lov, eller hvis du overtræder vores handelsbetingelser/aftalevilkår.

Hosting 

Vores hjemmeside og webshop hostes af One.com. De leverer den online e-handelsplatform, der giver os mulighed for at sælge vores produkter og tjenester til dig. Dine data gemmes via One.coms datalagring, databaser og den genneralle One.com-applikation. De lagrer dine data på en sikker server bag en firewall.

Links 

Når du klikker på links på vores hjemmeside og webshop, kan du blive dirigeret væk fra vores websted. Vi er ikke ansvarlige for fortrolighedspraksissen på andre websteder og opfordre dig til at læse deres fortrolighedserklæring.

Sikkerhed 

For at beskytte dine personlige oplysninger træffer vi rimelige forholdsregler og følger branchens bedste fremgangsmåder for at sikre, at oplysningerne ikke på uhensigtsmæssig vis går tabt, misbruges, tilgås, offentliggøres, ændres eller ødelægges. Hvis du giver os dine kreditkortoplysninger, krypteres disse oplysninger vha. SSL-teknologi (Secure Socket Layer) og gemmes med en AES-256-kryptering.

Fortrolighedspolitik Sikkerhed

Når du køber en vare i vores butik, indsamler vi – som en del af købs- og salgsprocessen – de personlige oplysninger, som du giver os, f.eks. navn, adresse og mailadresse. Når du besøger vores butik, modtager vi også din computers IP-adresse automatisk, så vi kan få oplysninger om din browser og dit operativsystem.

Mailmarketing:

Med din tilladelse sender vi muligvis mails om vores butik, nye produkter og andre opdateringer.

Samtykke 

Når du giver os dine personlige oplysninger for at fuldføre en transaktion, bekræfte dit kreditkort, afgive en ordre, træffe aftale om en leverance eller returnering af et køb, giver du samtidig dit samtykke til, at vi indsamler oplysningerne og udelukkende bruger dem til det pågældende formål.

Vi beder også om dine personlige oplysninger af en sekundær årsag, nemlig marketing. I den forbindelse vil vi enten spørge dig direkte om dit samtykke eller give dig mulighed for at sige nej.

Tilbagetrækning af samtykke:

Hvis du efterfølgende skifter mening, kan du når som helst trække dit samtykke til, at vi må kontakte dig, fortsætte med at indsamle, bruge eller offentliggøre dine oplysninger, tilbage ved at kontakte os skriftligt på kontakt@klinik-preen.dk eller ringe til os på nummer: 60634341 hvorfra vi kan hjælpe dig og vejlede til hvordan du tilbagetrækker samtykket.

Myndighedsalder 

Når du bruger dette websted, erklærer du, at du er myndig der, hvor du har bopæl, eller at en der er myndig der, hvor du har bopæl og har givet os samtykke til, at de mindreårige pårørende må bruge dette websted.

Ændringer af disse aftalevilkår/handelsbetingelser 

Vi forbeholder os retten til når som helst at ændre vores aftalevilkår, hvorfor du gennemse dem jævnligt. Ændringer og afklaringer træder i kraft umiddelbart efter, de er blevet offentliggjort på webstedet. Hvis vi foretager væsentlige ændringer af denne politik, får du besked om, at den er blevet opdateret, så du er klar over, hvilke oplysninger vi indsamler, hvordan vi bruger dem, og under hvilke forhold, om nogen, vi bruger og/eller offentliggør dem.

Klagemuligheder – oversigt og links: 

Har du en klage over et produkt, købt i vores Webshop, kan der sendes en klage til:

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus, Toldboden 2
8800 Viborg

Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus: https://kpo.naevneneshus.dk/

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.

Platformen findes her: http://ec.europa.eu/odr
Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse: kontakt@klinik-preen.dk

 Læs eventuelt også vores Privatlivspolitik.

Klinik Preen logo

Indkøbskurv